اختصاصی خبر
اخبار مرتبط
مقالات مرتبط
جزییات خبر

رئیس موسسه رازی شعبه شیراز به عنوان پژوهشگر فناور محور برتر معرفی شد

اخبار و رویدادها,اخبار داخلی,شعب,بازتاب های رسانه ای,اطلاعیه ها,همایش ها,کارگاه ها,نمایشگاه ها,سمینارها,چند رسانه ای,اخبار مرکز فارس
تاریخ درج خبر: - 1402/9/21
زمان مطالعه:
پژوهشگران، فناوران و محققان برتر هفته پژوهش و فناوری سال 1402 سازمان تات، معرفی و دکتر علی شیرازی نژاد، رئیس موسسه رازی شعبه شیراز برای موفقیت این شعبه در ساخت واکسن "اورنیتو باکتریوم تراکئال" برای نخستین بار در کشور، به عنوان پژوهشگر فناور محور برتر تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش، مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) با شعار پیشران تولید، بهره وری و امنیت غذایی با حضور دکتر سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات، دکتر علی اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و معاونان سازمان و مدیران سایر مراکز تولیدی تحقیقاتی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

در این مراسم، دکتر علی شیرازی نژاد، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شیراز، به واسطه موفقیت این شعبه در ساخت واکسن " اورنیتو باکتریوم تراکئال" برای نخستین بار در کشور، به عنوان پژوهشگر فناور محور برتر با اهدای لوح تجلیل شد.

دکتر شیرازی نژاد در حاشیه این مراسم درباره این دستاورد گفت: این واکسن با فناوری منحصر به فرد ساخته و در تولید آن از روغن مونتاناید استفاده شده است. دارای کم ترین میزان آنتی ژن و ایجاد بیشترین آنتی بادی است و تا کنون چهار میلیون دز آن به بازار عرضه و مصرف شده است.

وی این موفقیت را حاصل تلاش و پشتکار شبانه روزی و زحمات تیم تحقیقاتی و کارکنان موسسه رازی شعبه جنوب کشور خواند و اظهار کرد: در ساخت این واکسن، تیمی 6 نفره متشکل از محققانی از رشته های مختلف دامپزشکی، میکروبیولوژی، ایمونولوژی و .. همکاری کردند و نخستین فعالیت های مطالعاتی آن مربوط به سال 93، 94 است.

براساس این گزارش، "اورنیتو باکتریوم رینو تراکئال" سال 1401 توسط محققان و دانشمندان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور – شیراز، پس از سال ها کار و مطالعه تحقیقاتی و پژوهشی به تولید انبوه رسید.

افزودن نظر :
نام: ایمیل: نظر: